Jordi Purtí porta al Condal 'Desconcerto', la seva nova proposta escènica que barreja música clàssica i humor gestual
Júlia Costa. Barcelona / @liujatasco
L’Orquestra de Cambra de l’Empordà, formació de corda catalana amb molts anys d’experiència, torna altra vegada al Teatre Condal amb Desconcerto, el seu nou espectacle d’humor i música i hi romandrà fins al 8 d’octubre. Els musics ens sorprenen de nou amb la seva habilitat coral per moure’s de forma coreogràfica, aparentment desenfadada, carregats amb els seus instruments, des dels més lleugers violins fins als voluminosos violoncels.
En aquest Desconcerto s’hi sumen moltes coses, interpretació acurada, mímica expressiva, dots per a la comèdia i l’humor, agilitat física i, evidentment, capacitat musical, car l’eix de l’espectacle és aquest concert desconcertant i eclèctic. Al llarg de l’espectacle escoltem, molt ben tocats, fragments de peces ben conegudes, que s’alternen amb suposades improvisacions, amb falques inesperades que fan referència a tot tipus de música, amb instants de lluïment individual dels músics i tot plegat a un ritme frenètic, amanit amb ironia i humor intel·ligent.
Aquest nou espectacle, dirigit com els anteriors per Jordi Purtí, representa una nova ocasió per gaudir d’aquest conjunt de músics alternatiu, amb un director d’orquestra poc convencional, Carles Coll, o per conèixer aquesta proposta, en el cas de no haver-ne tingut ocasió en d’altres ocasions. Desconcerto vol anar una mica més enllà de l’anterior Concerto a tempo d’Umore. Recorre a temes estrella de la música clàssica, sorprèn amb la utilització d’estris complementaris, com ara una antiga màquina d’escriure o un comandament a distància amb el qual el director intenta controlar els tretze musics-actors i alterna el classicisme d’algunes peces amb versions inesperades.
_________
Desconcerto / Teatre Condal (Av. Paral·lel, 91) / Autor i diretor artístic: Jordi Purtí / Director: Carles Coll Costa / Fins el 8 d’octubre / 1 hora i 15 minuts / 28 euros / www.teatrecondal.cat
La novel·la de Paco Cerdà 'Presentes' retrata el trasllat de les restes de Primo de…
L'escriptora debuta amb 'Nieve', novel·la que barreja gèneres i reflexiona sobre la violència, la culpa…
L'escriptora publica 'El vent farà dissabte', un poemari que celebra la feminitat i explora els…
La tragèdia atribuïda a Eurípides pren com a referència un cant de la 'Ilíada', quan…
Comanegra recupera la biografia que Genís Sinca va escriure sobre l'autor, segurament més mitificat que…
El clavecinista nord-americà va fer una lectura vigorosa i farcida de proesa tècnica de 'L'art…