A 'L’amor dels homes singulars' Victor Heringer novel·la la relació entre dos adolescents alhora que retrata la societat brasilera dels anys setanta
Víctor Bargiela / @VictorBargiela
Victor Heringer (Rio de Janeiro, 1988-2018) va ser un novel·lista, traductor, cronista i poeta brasiler. Va debutar amb un recull de poesia, Automatografo, i després va començar amb la narrativa amb Glória i L’amor dels homes singulars, publicada per Les Hores en català amb traducció de Pere Comellas i per Sexto Piso en castellà amb traducció de Francisco Cardemil. Poc abans de fer els trenta anys, va ser trobat mort a prop del seu apartament a Copacabana.
L’amor dels homes singulars ens transporta al Brasil urbà dels anys setanta a través de la vida d’en Camilo, un noi tranquil i tímid que viu en una vil·la burgesa situada en un barri pobre de Rio de Janeiro. La novel·la narra el pas de la infantesa a la joventut d’en Camilo, centrat en els seus sentiments emergents, que floreixen quan el seu pare acull a casa en Cosme, un nen mulat d’origen desconegut. L’odi inicial que apareix amb l’arribada d’aquest germanastre es transforma en amor i, a poc a poc, es va entreteixint una relació singular entre tots dos joves que captura la màgia de les primeres experiències amoroses.
Victor Heringer / Foto: © Renato Parada (Les Hores).
Victor Heringer radiografia amb precisió el funcionament de les relacions familiars, grupals i comunitàries de la societat brasilera dels anys setanta, posant de manifest les tensions i les dinàmiques de poder que defineixen les interaccions humanes en aquest context. La novel·la també descriu el viatge innocent i maldestre de la descoberta del sexe, amb els seus tabús i rituals associats. En Camilo viu amb naturalitat una atracció cap a les persones del mateix sexe, un fet que desperta mirades i recels entre els diferents membres de la comunitat, a mesura que descobreix que els homes no haurien d’estimar els homes.
Amb un text original, fresc i modern que barreja diferents tècniques i estils, l’autor descobreix l’amalgama de sentiments que recorren el cos i la ment d’un jove adolescent que s’està enamorant per primera vegada. Heringer aborda diverses qüestions complexes i universals amb sensibilitat i honestedat. Ho fa des d’una prosa lírica però punyent que és capaç de capturar la bellesa i la delicadesa en una narració profundament tràgica.
La novel·la de Paco Cerdà 'Presentes' retrata el trasllat de les restes de Primo de…
L'escriptora debuta amb 'Nieve', novel·la que barreja gèneres i reflexiona sobre la violència, la culpa…
L'escriptora publica 'El vent farà dissabte', un poemari que celebra la feminitat i explora els…
La tragèdia atribuïda a Eurípides pren com a referència un cant de la 'Ilíada', quan…
Comanegra recupera la biografia que Genís Sinca va escriure sobre l'autor, segurament més mitificat que…
El clavecinista nord-americà va fer una lectura vigorosa i farcida de proesa tècnica de 'L'art…