Categories: CLÀSSICA Concerts

Un gran ‘King Arthur’ de Purcell

Vox Luminis brilla en la primera de les dues obres del compositor britànic que interpreten al Palau de la Música


Albert Mena / @jakoblenz


Nit rodona al Palau gràcies a Vox Luminis i la seva formidable interpretació del King Arthur de Purcell. El conjunt, que arriba per interpretar també Fairy Queen, va mostrar una gran coherència a les més de dues hores de duració del concert, una coherència que va accelerar el temps i va fer més fàcils de digerir les incoherències dramàtiques d’aquesta semiòpera purcelliana.

El conjunt és dirigit per Lionel Meunier (també participant com a intèrpret vocal i de flauta), però en aquesta ocasió va ser Anthony Romaniuk qui va donar les entrades als músics de l’ensemble, un conjunt que potser no obté les mateixes sonoritats per exemple d’Europa Galante, qui fa poc vam poder sentir també al Palau, però que per altra banda mostra un treball en equip i unes coherència i constància estilístiques que fan embogir el temps i la percepció d’aquest.

Vox Luminis no van perdre el temps amb afectacions i la interpretació va resultar senzilla, sofisticada, molt transparent i honesta. Farcit de ritmes solidíssims i plens de màgia, amb uns crescendi emocionals impecables que delataven el gran control dels intèrprets, però alhora sense que es perdessin ni la naturalitat ni l’espurna dramàtica. El seu King Arthur va quedar molt lluny d’un drama italià i va presentar ornamentacions poderosíssimes però perfectament caracteritzades a la British.

En l’apartat vocal també els intèrprets van mostrar-se consistents. Com a solistes van lluir potser menys (a excepció d’una Sophie Junker excel·lent com a Cupido, i en el segment de Saint Georges) però els nombrosos fragments corals van poder-se percebre amb una netedat fora del comú, i amb una interpretació dramàtica també consistent. La seva va ser una versió delicada i subtil, sense divergències notòries. La rotació dels cantants com a solistes també va ajudar a dinamitzar musicalment la interpretació, guiats per una divertida dramatúrgia d’Isaline Claeys.

La màgia de Purcell també va ser una constant durant l’espectacle, amb instants deliciosament captivadors com «Two daughters of this ancient stream» o «What power art thou» i amb una lectura dramàtica de Pere Arquillué. Val la pena recordar el que diuen a la pròpia King Arthur: «no deixis que els dies morin sense plaer.» L’ovació amb el públic dempeus corrobora la gran experiència d’escoltar Vox Luminis en viu, un esdeveniment que hauria de donar-se anualment al Palau de la Música.

Articles recents

  • CLÀSSICA
  • Concerts

Excel·lent Kenneth Weiss al Palau de la Música

El clavecinista nord-americà va fer una lectura vigorosa i farcida de proesa tècnica de 'L'art…

2 hores enrere
  • LLIBRES

Un sanatori envoltat de muntanyes i violència

'Tierra de empusas', d'Olga Tokarczuk, és una història inquietant que fa una mirada contemporània i…

17 hores enrere
  • LLIBRES

Les esquerdes de l’amor

'Ataduras' és una novel·la de Domenico Starnone que retrata un matrimoni en crisi i les…

2 dies enrere
  • Clàssics
  • LLIBRES
  • Poesia

Tota la poesia de Machado

Austral publica les 'Poesías completas' de l'autor de 'Campos de Castilla' i 'Soledades', un volum…

3 dies enrere
  • Clàssics
  • LLIBRES
  • Romàntica

‘Orgull i prejudici’, un clàssic de personatges inoblidables

Jane Austen fa de la varietat de personatges un dels punts forts d'una història d'amors,…

4 dies enrere
  • ENTREVISTES
  • Escriptors

Isidre Grau: «Prendre consciència d’on vens és indispensable per viure millor el present»

L'autor publica 'Què ens queda dels nostres', un seguit de vivències que fan recompte dels…

5 dies enrere