Categories: CLÀSSICA Concerts

L’elegància de Lea Desandre

La mezzosoprano va cantar obres de Dowland i Purcell amb direcció i llaüt de Thomas Dunford al Palau de la Música


Albert Mena / @jakoblenz


La jove mezzo italofrancesa Lea Desandre, qui va captivar com a Cherubino a Le Nozze di Figaro de fa unes setmanes al Liceu, va cantar ahir al Palau de la Música obres de Dowland i Purcell acompanyada per l’Ensemble Jupiter i dirigits pel seu creador, el llaütista Thomas Dunford.

Desandre va tornar a demostrar una tècnica ben resolta, una veu ben projectada, de squillo considerable tot i ser de mida petita, de timbre uniforme i seductor. Sobretot en les peces de Purcell va poder exhibir el llarg catàleg d’efectes que és capaç de generar: timbrant la veu amb més o menys aire, afegint o reduint vibratto, tancant el fil de veu en moments de recolliment per a fer caure les notes amb gran dolçor. Especialment destacaríem de la nit d’ahir «If love’s sweet passion» i «Now the night is chased away» de The Fairy Queen, on l’actitud precisa, intel·lectual i distant de la intèrpret van quallar perfectament amb el timbre de la seva veu per oferir un fraseig hipnòtic.

Un esglaó per darrere van situar-s’hi les interpretacions de Dido i Aeneas, l’actitud distanciada que havia funcionat a les peces precedents va deixar una sensació de desemparament, especialment al clímax de l’òpera: «When I am laid in earth.» No hi vam sentir una Dido dolent, sinó un exercici conceptual. Potser és aquest l’únic instant on es va fer palesa la joventut de la cantant i on molt probablement, amb anys i experiència, serà capaç de transcendir la tècnica per caracteritzar el personatge, quelcom que ja vam poder experimentar amb el seu Cherubino.

També les obres de Dowland van mostrar una situació semblant; no sent obres d’exhibició, la cantant va oferir bellesa, timbre i elegància i va resultar més convincent en peces rítmiques com «Can she excuse my wrongs.» L’ensemble Jupiter i sobretot el seu líder Thomas Dunford van portar una estètica molt particular, minimalista però afectuosa que, tot i que a vegades va generar un so dens, potser massa, en d’altres feia petits jocs tímbrics d’una lleugeresa que semblaven gairebé teles transparents volant al vent. El concert va acabar amb una peça composta pels intèrprets, on interpretaven la música barroca amb un caràcter plenament americà i juvenil contemporani: «That’s so you.»

Articles recents

  • LLIBRES

Un sanatori envoltat de muntanyes i violència

'Tierra de empusas', d'Olga Tokarczuk, és una història inquietant que fa una mirada contemporània i…

4 hores enrere
  • LLIBRES

Les esquerdes de l’amor

'Ataduras' és una novel·la de Domenico Starnone que retrata un matrimoni en crisi i les…

2 dies enrere
  • Clàssics
  • LLIBRES
  • Poesia

Tota la poesia de Machado

Austral publica les 'Poesías completas' de l'autor de 'Campos de Castilla' i 'Soledades', un volum…

3 dies enrere
  • Clàssics
  • LLIBRES
  • Romàntica

‘Orgull i prejudici’, un clàssic de personatges inoblidables

Jane Austen fa de la varietat de personatges un dels punts forts d'una història d'amors,…

4 dies enrere
  • ENTREVISTES
  • Escriptors

Isidre Grau: «Prendre consciència d’on vens és indispensable per viure millor el present»

L'autor publica 'Què ens queda dels nostres', un seguit de vivències que fan recompte dels…

4 dies enrere
  • Història
  • LLIBRES
  • Turisme / Viatges

L’aigua al llarg de la història

A 'El murmullo del agua', María Belmonte proposa un viatge en el temps per descobrir…

6 dies enrere