Basada en la novel·la de Robin Cook i estrenada després de la mort d’un dels productors, la sèrie és un thriller mèdic
Joanma Tena. Barcelona
El passat agost una terrible notícia va sorprendre serièfils i cinèfils: Tony Scott, germà del famós director Ridley Scott (Alien, Gladiator), s’havia suïcidat llançant-se des d’un pont de Los Angeles. El cineasta, que sempre ha viscut a l’ombra del seu germà, molt més conegut que ell, es trobava en fase de postproducció de dues sèries al costat de Ridley: Un món sense fi, seqüela d’Els pilars de la terra, que també van produir els dos, i Coma, minisèrie de quatre episodis de quaranta minuts que s’ha emès ja als Estats Units al canal A&E i, a Espanya, a Calle 13.
Coma està basada en la novel·la homònima de Robin Cook, que ja va ser adaptada al cinema el 1978 per Michael Crichton, escriptor, guionista i director, autor de Jurassic Park. Coma ens porta a l’hospital Peachtree Memorial, on Susan Wheeler, una alumna de medicina a pràctiques i néta d’un famosíssim i difunt cirurgià, començarà a investigar antics casos al Memorial a causa d’una enorme onada de comes en pacients aparentment sans, descobrint així que tots els comatosos estan sent traslladats a l’hospital Jefferson, on ningú pot entrar sense una visita organitzada. Les sospites de Susan la portaran a destapar secrets sobre el seu avi, el Jefferson i el Memorial, secrets que des del primer moment amenaçaran amb acabar amb la seva vida i la dels del seu voltant.
Es tracta d’una minisèrie entretinguda que et manté en suspens fins arribar a un desenllaç que és, al meu parer, i desconec si fidel al llibre, una mica precipitat. El paper de Susan Wheeler, interpretat per Lauren Ambrose, la filla de la família Fisher a A dos metros bajo tierra, està molt ben interpretat, evolucionant molt mentalment des del principi fins al final, i a més és un plaer tornar a veure a la pèl-roja a la televisió, doncs, a excepció de Torchwood: Miracle Day, poques vegades més se l’havia tornat a veure a la petita pantalla. Coma també compta amb la presència d’una altra gran actriu, Geena Davis (Thelma i Louise), que interpreta la doctora Agnetta Lindquist, obsessionada per descobrir la manera de prevenir l’Alzheimer.
En definitiva, tenint tot el vent a favor per diversos factors com són el basar-se en un llibre de l’aclamat autor Robin Cook, combinar tema mèdic amb misteri i estrenar-la després de la mort d’un dels seus productors, la primera de les dues minisèries pòstumes de Tony Scott es porta un notable i aplana molt bé el camí perquè els seus seguidors s’uneixin a l’esperadíssima Un món sense fi, que als Estats Units s’acaba d’estrenar.
A 'La tierra fría del desconsuelo', de Juan Francisco Hernández, una família jove viu en…
L'artista català recorda els seus inicis, repassa la seva evolució i reflexiona sobre el seu…
'Los inocentes' és una novel·la de Burhan Sönmez que indaga com la soledat es fa…
'El viaje' és una novel·la gràfica de Paco Roca sobre el món de la parella…
L'obra d'Homer explica els vint anys de periple del rei d'Ítaca per tornar a casa…
'El último de la estirpe' són relats de la suïssa Fleur Jaeggy que retraten personatges…