Categories: CLÀSSICA Concerts

Un gran ‘King Arthur’ de Purcell

Vox Luminis brilla en la primera de les dues obres del compositor britànic que interpreten al Palau de la Música


Albert Mena / @jakoblenz


Nit rodona al Palau gràcies a Vox Luminis i la seva formidable interpretació del King Arthur de Purcell. El conjunt, que arriba per interpretar també Fairy Queen, va mostrar una gran coherència a les més de dues hores de duració del concert, una coherència que va accelerar el temps i va fer més fàcils de digerir les incoherències dramàtiques d’aquesta semiòpera purcelliana.

El conjunt és dirigit per Lionel Meunier (també participant com a intèrpret vocal i de flauta), però en aquesta ocasió va ser Anthony Romaniuk qui va donar les entrades als músics de l’ensemble, un conjunt que potser no obté les mateixes sonoritats per exemple d’Europa Galante, qui fa poc vam poder sentir també al Palau, però que per altra banda mostra un treball en equip i unes coherència i constància estilístiques que fan embogir el temps i la percepció d’aquest.

Vox Luminis no van perdre el temps amb afectacions i la interpretació va resultar senzilla, sofisticada, molt transparent i honesta. Farcit de ritmes solidíssims i plens de màgia, amb uns crescendi emocionals impecables que delataven el gran control dels intèrprets, però alhora sense que es perdessin ni la naturalitat ni l’espurna dramàtica. El seu King Arthur va quedar molt lluny d’un drama italià i va presentar ornamentacions poderosíssimes però perfectament caracteritzades a la British.

En l’apartat vocal també els intèrprets van mostrar-se consistents. Com a solistes van lluir potser menys (a excepció d’una Sophie Junker excel·lent com a Cupido, i en el segment de Saint Georges) però els nombrosos fragments corals van poder-se percebre amb una netedat fora del comú, i amb una interpretació dramàtica també consistent. La seva va ser una versió delicada i subtil, sense divergències notòries. La rotació dels cantants com a solistes també va ajudar a dinamitzar musicalment la interpretació, guiats per una divertida dramatúrgia d’Isaline Claeys.

La màgia de Purcell també va ser una constant durant l’espectacle, amb instants deliciosament captivadors com «Two daughters of this ancient stream» o «What power art thou» i amb una lectura dramàtica de Pere Arquillué. Val la pena recordar el que diuen a la pròpia King Arthur: «no deixis que els dies morin sense plaer.» L’ovació amb el públic dempeus corrobora la gran experiència d’escoltar Vox Luminis en viu, un esdeveniment que hauria de donar-se anualment al Palau de la Música.

Articles recents

  • LLIBRES

Involuntàriament envellida

Amb 'Armaris buits' Maria Judite de Carvalho narra la història d’una dona vídua en la…

12 hores enrere
  • CINE
  • Terror

‘Pánico en el Transiberiano’, entre el cinema de sèrie B i el de culte

A la pel·lícula d'Eugenio Martín del 1972 un antropoide causa la por en un tren…

1 dia enrere
  • LLIBRES

El misteri d’una història familiar

'La reveladora' és una novel·la de Daryl Gregory que parla sobre els secrets familiars en…

2 dies enrere
  • Drama
  • ESCENA

Múltiples Ifigènies al Lliure

Alícia Gorina dirigeix l'adaptació feminista i polaritzada d'Albert Arribas de les dues 'Ifigènies' d'Eurípides

3 dies enrere
  • LLIBRES

Dos adolescents solitaris

A 'Els aeròstats' Amélie Nothomb narra la relació entre dos joves alhora que lloa la…

4 dies enrere
  • LLIBRES

Una ficció brillant i polièdrica sobre el poder

'Fortuna' és una novel·la d'Hernán Díaz que esdevé un trencaclosques literari sobre les classes socials,…

5 dies enrere