Aquestes dues formacions coral i orquestral van interpretar sota la direcció de Lionel Meunier la 'Passió segons sant Mateu' de Bach
Torna Vox Luminis al Palau després del doblet d’òperes de Purcell que van presentar l’any passat (King Arthur i The Fairy Queen) de nou amb una obra capital del barroc però, en aquest cas, alemany: la Passió segons Sant Mateu de J. S. Bach. Els va acompanyar la popular formació Freiburger Barockorchester, que vam poder gaudir per exemple amb Isabelle Faust i Pablo Heras-Casado a L’Auditori interpretant el Concert per a violí de Mendelssohn, l’enregistrament del qual segueix disponible a xarxes. La presència d’ambdues formacions és previsible, donada la col·laboració d’alt voltatge que han establert per enregistrar programes sorprenents.
Vox Luminis, formació dirigida per Lionel Meunier, va fer gala de nou de la seva sonoritat particular: senzilla, sofisticada i transparent, descartant la direcció musical al podi i dividint-la en múltiples focus, des del propi Meunier a la concertino de la Barockorchester Petra Müllejans, obtenint una cohesió rítmica notable donades les condicions. L’inici de l’obra, el coral Kommt, iht Töchter, helft mir klagen va treure punta dels jocs contrapuntístics per oferir una visió gairebé gimnàstica del fet musical, buscant transformar les frases de l’obra en peces decoratives de gran format, de sobrada elegància i sense renunciar a la vigorositat.
L'exposició del Museu Nacional permet conèixer l'obra d'una figura emblemàtica de la bohemia de Montmartre…
A 'Escrit al cos' Jeanette Winterson narra la bellesa i el dolor que hi ha…
Amb 'Armaris buits' Maria Judite de Carvalho narra la història d’una dona vídua en la…
A la pel·lícula d'Eugenio Martín del 1972 un antropoide causa la por en un tren…
'La reveladora' és una novel·la de Daryl Gregory que parla sobre els secrets familiars en…
Alícia Gorina dirigeix l'adaptació feminista i polaritzada d'Albert Arribas de les dues 'Ifigènies' d'Eurípides