Vox Luminis i la Freiburger Barockorchester al Palau

Aquestes dues formacions coral i orquestral van interpretar sota la direcció de Lionel Meunier la 'Passió segons sant Mateu' de Bach
Vox Luminis

Albert Mena / @jakoblenz


Torna Vox Luminis al Palau després del doblet d’òperes de Purcell que van presentar l’any passat (King Arthur i The Fairy Queen) de nou amb una obra capital del barroc però, en aquest cas, alemany: la Passió segons Sant Mateu de J. S. Bach. Els va acompanyar la popular formació Freiburger Barockorchester, que vam poder gaudir per exemple amb Isabelle Faust i Pablo Heras-Casado a L’Auditori interpretant el Concert per a violí de Mendelssohn, l’enregistrament del qual segueix disponible a xarxes. La presència d’ambdues formacions és previsible, donada la col·laboració d’alt voltatge que han establert per enregistrar programes sorprenents.

Vox Luminis, formació dirigida per Lionel Meunier, va fer gala de nou de la seva sonoritat particular: senzilla, sofisticada i transparent, descartant la direcció musical al podi i dividint-la en múltiples focus, des del propi Meunier a la concertino de la Barockorchester Petra Müllejans, obtenint una cohesió rítmica notable donades les condicions. L’inici de l’obra, el coral Kommt, iht Töchter, helft mir klagen va treure punta dels jocs contrapuntístics per oferir una visió gairebé gimnàstica del fet musical, buscant transformar les frases de l’obra en peces decoratives de gran format, de sobrada elegància i sense renunciar a la vigorositat.

Menys interessant va resultar la selecció de solistes: així com a King Arthur van obtenir un resultat fora de sèrie, sostenint el temps en un context ple de meravelles i sorpreses, l’efecte va resultar diferent amb aquesta Passió; Bach no tolera amb tanta facilitat l’execució d’estils musicals diversos. Així, l’Evangelista de Raphael Höhn va sonar estranyament dolç (lluny de la fortalesa tímbrica i de caracterització de Reinaud van Mechelen que va acompanyar Herreweghe fa uns mesos) o el Jesús de Sebastian Myrus força lleuger i poc afectat. Fabulós, però, poder gaudir del Cor Infantil de l’Orfeó Català. Plena de sentiment, com és ja costum, Zsuzsi Tóth, veu femenina habitual de formacions dedicades a la interpretació barroca.
Categories
CLÀSSICAConcerts
Sense comentaris

Deixa una resposta

ALTRES ARTICLES