El concert inaugural va comptar amb una gran tasca de la soprano Hana Blažíková i de la formació Hathor Consort
Un concert exquisit ha inaugurat el Festival Llums d’Antiga de L’Auditori, que posa el focus enguany en obres de compositores silenciades per la història i que, com s’ha demostrat, bé mereixen un espai com a primeres figures de l’escriptura musical barroca. Especialment interessant va resultar com es va vertebrar el concert: oferint espais de lluïment a totes les intèrprets del Hathor Consort, on no es repeteixen les configuracions d’instrumentistes i amb una seqüència de peces que posa en evidència la gran varietat de caràcters o afectes que les compositores desenvolupaven amb gran estil, sempre personal.
Una gran labor interpretativa la de la soprano Hana Blažíková, mostrant un domini fantàstic de l’estil, obrint i tancant la línia vocal a voluntat i oferint en tot moment un vibratto mínim, gairebé imperceptible. Fins que arriba l’última peça i ens demostra que també controla l’estil d’un barroc posterior. I és que el programa tancava amb l’obra més tardana, una peça festiva de coloratura gairebé vivaldiana, on totes les integrants de l’ensemble tornaven a participar, subratllant les noves tècniques vocals i instrumentals que anaven donant més color i brillantor a les composicions, perdent, això sí, lleugerament el sentiment transcendent que havia impregnat el programa.
El discurs d’aquest concert queda perfectament retratat per uns intèrprets que donen vida no només a les obres presentades, sinó també a un univers musical riquíssim que conté tresors que ens caldria tenir més presents. Menció especial a l’obra de Barbara Strozzi L’Eraclito amoroso, un catàleg d’afectes filats de manera magistral en un continu narratiu corprenedor i un fragment de la Susanna passegiata de Bartolomé de Selma que va ser per a servidor un dels centres emocionals del concert, amb la directora de l’Ensemble, Romina Lishka, portant la seva viola de gamba a una realitat etèria, acompanyada per les notes emotives i melòdiques del clave i la tiorba. Extraordinari.
A 'Els aeròstats' Amélie Nothomb narra la relació entre dos joves alhora que lloa la…
'Fortuna' és una novel·la d'Hernán Díaz que esdevé un trencaclosques literari sobre les classes socials,…
La pel·lícula d'Ari Kaurismäki retrata dos treballadors víctimes de la precarietat laboral que busquen la…
El llibre 'Kilómetro 101' aplega diversos textos de Maksim Óssipov que retraten la Rússia de…
A la pel·lícula d'Otto Preminger un addicte a les drogues surt de la presó amb…
Amb 'Les noies de pagès', Edna O'Brien ens trasllada a la Irlanda profunda dels anys…