Categories: Infantil i juvenil LLIBRES

Fer-se gran per dintre i per fora

Vanesa Martinez i Viv Campbell publiquen 'A vegades em sento petita', un conte sobre la importància dels valors


Manel Haro / @manelhc


Vanesa Martinez (text) i Viv Campbell (il·lustracions) ens proposen una història per a joves lectors que ens fa reflexionar sobre com és de relatiu sentir-se gran o petita i fer-nos pensar que sentir-se petita no és pas tan dolent perquè a vegades les coses menudes són les més importants. I no només les coses, també els gestos. Parlem del conte A vegades em sento petita, guanyador del II Premi Algar de Contes Infantils, que publica Animallibres en català i Algar en castellà. La protagonista és una nena petita que comença el relat justament explicant com se sent quan passeja sota els arbres grans i frondosos, quan seu en una enorme butaca a llegir o quan mira el cel i el veu tot estrellat i s’imagina els planetes que l’habiten.

Poca broma, la protagonista vol ser astronauta, així que per molt petita que se sent, té grans aspiracions. Hi h moltes maneres de ser gran, i no només es tracta de créixer per fora, també es pot ser gran creixent per dintre. És així com ens parla del Joaquim, un noi que té cura del medi ambient; o del doctor Ferrer, que ajuda les persones a sentir-se bé; o la senyora Elisenda, que dona un cop de mà en el menjador social del barri. Es pot ser petita i gran alhora, i el més important és que per passar-ho bé n’hi ha prou amb jugar amb els amics, llegir una estona, passejar amb el gos i moltes més activitats que es poden fer en companyia.

A vegades em sento petita és un llibre que permet a les famílies parlar sobre els valors, sobre les coses que ens fan sentir bé, sobre les pors i els límits mentals que nosaltres mateixos en imposem, o sobre com podem implicar-nos per construir una societat millor, entre altres qüestions. Sentir-se petita o sentir-se gran depèn de com es mirin les coses i tot pot tenir el seu costat bo. ¿O no ens agrada als adults sentir-nos petits quan mirem el cel o un paisatge impressionant? El llibre conté un pòster que apodera els joves lectors, perquè al cap i a la fi, cadascun d’ells pot somiar ser tan gran com vulgui. Fins i tot, tan gran com per arribar a l’espai i ser astronauta!

Articles recents

  • Infantil i juvenil
  • LLIBRES

Una saga romàntica d’època i catalana

'Els Faura' és una trilogia de Mar Picó que narra els embolics sentimentals d’uns joves…

1 dia enrere
  • Infantil i juvenil
  • LLIBRES

Una aventura amb gust de fantasia clàssica

'Marees de màgia' és el primer volum de la saga juvenil fantàstica 'Quatre llunes' de…

4 dies enrere
  • Filosofia
  • LLIBRES
  • Pensar el món

Una altra vida és possible

'Se quiere otra vida' és una selecció d'articles de Lluís Pla que aprofundeixen en els…

5 dies enrere
  • Ciència
  • LLIBRES

Nous déus al cel

L'assaig de Diana Walsh Pasulka 'Los creyentes' analitza la influència de la tecnologia en una…

6 dies enrere
  • Clàssics
  • LLIBRES

La immensitat de ser humà

Club Editor publica la traducció de Maria Bohigas d''Els miserables', el clàssic de Victor Hugo…

1 setmana enrere
  • CINE
  • Documental

‘La supervivent’ de l’11-S que no ho va ser mai

El documental de Kike Maíllo reconstrueix el cas de la catalana que va fingir haver…

2 setmanes enrere