‘Emily en París’, la ‘vie en rose’ d’una americana al cor de França

La sèrie de Netflix, del mateix creador de 'Sexo en Nueva York', és una comèdia on hi entra el sexe, l'amor i la moda
emily en paris netflix
Foto: Netflix.

Manel Haro. Barcelona / @manelhc


Ni Emily és Carrie Bradshaw ni aquesta sèrie és una versió rejovenida de Sexo en Nueva York, encara que les dues sèries tinguin la mateixa firma: Darren Star, productor també d’èxits com Beverly Hills 90210Melrose Place. Ara bé, sí que hi ha certa essència que connecta, d’alguna manera, la sèrie ambientada a Manhattan i aquesta nova Emily en París. La protagonista d’aquesta producció és la noia que dona títol a la sèrie, una jove nord-americana enviada a la capital francesa per l’empresa de Chicago on treballa. Allà ha de passar almenys un any treballant en una companyia de màrqueting que ha estat comprada per la de Chicago. Bona part dels clients d’aquesta societat són del món de la moda i del luxe, la qual cosa permet Emily establir contactes amb dissenyador i empresaris i alhora accedir a esdeveniments -diguem- exclusius. De fet ella mateixa va vestida amb molt d’estil, la qual cosa no és casual, ja que l’encarregada de vestuari d’aquesta sèrie és la mateixa que la de Sexo en Nueva York. El ganxo de la moda li va donar bons resultats a Darren Star en el passat i és raonable que vulgui seguir estirant d’aquest fil.

I si la localització era un personatge més de la sèrie protagonitzada per Sarah Jessica Parker, enamorada de Nova York, també ho és ara París. Emily Cooper (interpretada per Lily Collins) no deixa de fotografiar-ho tot per publicar-ho al seu Instagram i, de fet, totes les escenes estan rodades en bonics espais de la ciutat francesa. I si això hi afegim que la protagonista es mou entre l’alta societat i que tots els homes atractius amb qui treballa cauen rendits als seus encants, sembla que en la seva vida tot és idíl·lic. Gairebé. La gran antagonista de la sèrie és la directora de la companyia parisenca, que no accepta que una nord-americana vingui a donar-li lliçons, però Emily Cooper demostra que sempre té la solució a qualsevol contratemps o repte. Poca broma, no fracassa en res, tot el que es proposa ho aconsegueix, té idees espontànies que esdevenen èxits. Els seus clients, homes i dones que lideren importants negocis, només volen treballar amb ella. I per si tot això fos poc, amb les seves fotografies (que no són res de l’altre món), sense proposar-s’ho, es converteix en una gran influencer a Instagram.

Vaja, la sèrie tira deliberadament de tots els clixés del món i proposa una història fàcil i bonica perquè els espectadors somiïn amb París i amb tenir la vida de l’Emily Cooper (no cal dir que la seva empresa li paga el lloguer d’un magnífic apartament al cor de França). I la fórmula ha donat els seus resultats, perquè l’acollida d’aquesta primera temporada ha estat bastant bona i ja s’està pensant en una segona. De fet, el darrer capítol disponible a Netflix deixa el públic amb algun enigma i, per tant, amb ganes de més. Trobo que la intenció era justament aquesta, no tant oferir una història versemblant, sinó fer una sèrie còmica i que part de l’humor estigui precisament en l’abús dels tòpics i la vie en rose de la seva protagonista. ¿Recordeu quan Carrie Bradshaw a Sexo en Nueva York podia pagar-se un apartament a prop de Central Park i vestir sabates de quatre-cents dòlars només escrivint quatre articles al mes en un setmanari? L’Emily Cooper, almenys, treballa força més. París, el món de la moda, l’amor i el sexe són ingredients que, barrejats, asseguren per a aquesta sèrie una vida prou llarga i digna.

Categories
SÈRIES
Sense comentaris

Deixa una resposta

ALTRES ARTICLES