Berta Dávila és una escriptora gallega nascuda a Santiago de Compostel·la l’any 1993. A banda del seu vessant d’escriptora, complementa la seva tasca literària com a directora de la col·lecció Rúa do Lagarto d’Euseino? Editores i la codirecció -amb Carlos Meixide- del segell editorial en gallec Rodolfo e Priscila. Ha publicat poemaris, novel·les i literatura infantil i juvenil. La seva obra ha merescut múltiples premis, Carrusel (Galaxia, 2019) va rebre el Premi de la crítica espanyola en la modalitat de llengua gallega i el XXXIV Premi García Barros de Novel·la. Va ser traduït al castellà per la mateixa autora a l’editorial Barrett.
Carrusel narra la història d’una escriptora enmig d’un bloqueig creatiu. Per sortir-se’n, se submergeix en els records familiars i ens explica les diferents històries que ha viscut a partir d’experiències concretes que s’endinsen en els lligams familiars. S’enfronta als sentiments que apareixen associats amb la pèrdua dels éssers estimats.
La vida de la protagonista es veu marcada per una malaltia mental hereditària que condiciona com s’estableixen les relacions familiars entre les generacions de la nissaga. A través d’aquest fet, l’autora aprofita per endinsar-se en les malalties que afecten la salut mental. Tracta el funcionament del sistema sanitari, especialment pel que fa a la psiquiatria i a la psicologia, com queden afectats els processos de socialització i com interactuen els membres d’una família amb trastorns similars.
La protagonista contraposa en el seu discurs intern dues visions de les malalties mentals. D’una banda, la dels missatges romàntics de superació personal; de l’altra, l’objectiva i fisiològica, la que es basa en mètodes empírics i en processos químics que no s’estan produint de forma òptima a l’interior del cervell d’alguns dels personatges de la novel·la. Dávila s’enfronta als estigmes de la salut mental des de diferents vessants per oferir-nos una bona novel·la amb una visió polièdrica sobre una qüestió complexa i amb un estil fresc en un gallec viu.